Holmenkollen

Kedves olvasóim! A héten voltam kirándulni! Túl sok kommentár nem szükséges hozzá, kimentem a város másik szélére, a Holmenkollen síugrópályához, alább következnek az ott készült képek!

Kezdjük a metró egy képével:

DSCN2803.JPG

Fantasztikus kis csodavilágba csöppentem itt, ahol ismert északi módi szerint bizonyos épületek tetején fű nő:

DSCN2805.JPG

Magába a toronyba nem mentem fel, mert bűn drága, cserébe a környéken sétáltam és készítettem képeket.

DSCN2776.JPG

DSCN2797.JPG

Az időjárás rettentő volt, állandó köddel és szitálással, na de ennek az országnak ez is adja a romantikáját.

DSCN2777.JPG

Íme maga a torony, ködbe burkolózva:

DSCN2785.JPG

A környéken található egy hotel is, csodás épület, az úgynevezett "sárkány stílusban" (a sárkány stílus egy nem hivatalos építészeti megoldás, amely a viking hajók kiásása után terjedt el, alkalmazva azok motívumait, felidézve a középkori Norvégiát):

DSCN2782.JPG

DSCN2783.JPG

A város ezen része a helyi "Rózsadomb", csak a leggazdagabbak laknak itt, tökéletes kilátással a városra, hasonló házakban (utóbbinak enyhe Hobbitfalva jellege van):

DSCN2789.JPG

DSCN2790.JPG

A környezet is hasonlóan festői:

DSCN2793.JPG

DSCN2795.JPG

Még egy apró patak és annak vízesése is "befigyelt":

DSCN2800.JPG

Hazaindulás előtt még egy kép a toronyról:

DSCN2787.JPG

Aztán indulás haza:

DSCN2808.JPG

A vidék és a látvány újra felébresztette bennem a sok munkától való elgyötörtség alatt az érzést, amely miatt ebbe az országba jöttem. Gyönyörű.

Mára ennyit, a képek magukért beszélnek, ha minden igaz. Ha minden rendben megy, akkor vasárnap a vallási körkép második darabjával fogom gazdagítani a blogot, megfigyelvén egy helyi evangélikus istentiszteletet!