Forskningsparken

Következhetett a második nap! A poszt címében szereplő állomáson szállok le ezentúl, ahogy látom, hiszen innen közelebb vannak az épületek, mint a "Blindern" megállótól. Itt nagyjából minden helynév ilyen, csak azért tettem be címnek, hogy a kedves olvasó is érezze, milyen nehéz itt a tájékozódás, ha helynév alapján keresünk valamit. 

Tovább.

A délelőttöm azzal kezdődött, hogy szereztem könyvtárjegyet és bementem körülnézni. Gyönyörű, sajnos fotókat nem tudtam bent készíteni, az a holnapi nap feladata lesz - készüljünk fel, hogy a vallástörténeti és orientalisztikai könyvtár polcaival lesz tele a holnap esti poszt. Rövid, a polcok közötti ámokfutásom után következett az első szóbeli tájékoztató, a Sophus Lie épület auditóriumában, ami alant látható:

DSCN0724.JPG

Karl Norli, a helyiek egy ember tartotta nekünk az előadást. Nagyon érdekes figura, ugyanis totálisan helyi neve van, azonban olyan, mintha most költözött volna át Szibériából. Lehet, hogy lapp? Na majd ha lesz rá lehetőség, megkérdezem. Túl sok itt megemlítésre érdemes információt nem kaptunk, lépjünk is túl rajta.

Folytatódott a nap újra a "buddy group" keretein belül. A végül eléggé unalmas nap első állomása a helyi botanikai kert mellett volt, ahol újrahaszonosított és 100%-ig természetes anyagokból készült ruhákkal vártak minket, hogy verseny jelleggel divatbemutatót tartsunk. Természetesen a női többségű csapat vezetőnket és engem is befűzött az öltözködésbe, erről kép később várható, itt egy cserébe egy konkurens csapat egy tagjáról:

DSCN0726.JPG

Én azért csinosabb voltam, személyiségemet megtartva. :)

A továbbiakban kevésbé érdekes dolgokat csináltunk és kevésbé érdekes helyeken jártunk, így inkább a mániáimat szeretném röviden kibontakoztatni. Íme a sociológiai épület előtti amorf szobor (hasonló furcsaság volt látható a főtéren is):

DSCN0728.JPG

Volt közben ilyen "csinálj a saját ruhádból a porban kötelet, hosszút, lehetőleg mindenféléből, pl. akár cipőfűzőből is" játék is, ebből kimaradtam, íme egy kép erről is:

DSCN0735.JPG

Emellett újabb valódi viking élményben volt részem: ma Magyarországon akárhova is megy el az ember - mármint vendéglátóipari egységekre gondolok most - akkor a mosdóban biztos, hogy a "Tork" vagy az "SCA" cég folyékonyszappan adagolójával fog találkozni. Utóbbi (SCA) logója pedig nem más, mint az Északról ismert "Valknut", a csatában meghalt hősök jelképe. Ezzel futottam össze az egyik WC-ben itt is.

DSCN0731_1.JPG

És íme egy autentikus, kőbevésett ábrázolás is:

valknut_runestone.jpg

Nagyon viking. 

Hazaindulásom előtt egy érdekességet figyeltem még meg, ami helyi sajátosság: a mobil grill. Bárki, aki bemegy egy sima élelmiszerboltba, megveszi ezt a kis tálcát, ami alant látható, benne van a szén és a gyújtófolyadék, egy gyufát alá dob és máris kész a biztonságos mobil grill, lehet sütni a húst. Ha jól olvastam a feliratot, ezt akár a házban is lehet használni. Mik vannak!

DSCN0736.JPG

Ennyi elég is volt mára számunkra. Holnap indulás a városi piacra, majd életem első pörköltjét megfőzöm ebédre, délután pedig kezdődhet a szakdolgozatírás a könyvtárban! Jó éjt!

DSCN0739.JPG