True Norwegian Black Metal II.

Rövidesen megkezdjük mai mesedélutánomat. Már most előre kell bocsátanom, hogy sok dologról lesz szó, így a cím félrevezető lehet, a lényeg azonban mindenképpen a tegnap esti Enslaved koncert lesz a bejegyzésben. Kezdjük az elejéről!

Drága Nyuszikám! El kell, hogy szomorítsalak, de sajnos a városban csak a reptéri Starbucks létezik rendesen, és az üzletekben ilyen kész pohárkás termékeket lehet venni:

Fénykép0132.jpg

Hátha lesz köztük jó! :) 

Aztán kedves Édesanyám! Íme egy automata fűnyíró:

Fénykép0146.jpg

Az egyetemen láttam, nem tudok többet mondani róla...

Tovább: a héten elmentem sapkát vásárolni (nem ez az esemény), elkísért a francia pajtásom Héléne is, aki aztán néhány üzletbe még magával vitt, ezek közül az egyikben találtam ezt:

Fénykép0147.jpg

Voodoo karkötő!!! :))

Majd egy másik napon elmentünk szintén vele felderíteni a városi nagy könyvtárat, itt találtam egy kötetet, amit Norbi barátomnak küldenék szeretettel:

Fénykép0149.jpgRemélem nem vetsz most ezért meg nagyon :D

Aztán jött a gulyás napja, vagyis a tegnapi! Előtte még a Kiwiben nézelődvén ezzel az ámítással futottam össze:

Fénykép0160.jpgMajd hazamentem, és a fekete fiúk által használt baromi erős paprika segítségével őrületes babgulyást készítettem, íme:

Fénykép0161.jpg

Aztán újfent némi francia segítséggel készült almás palacsinta is :)

Fénykép0163.jpg

Majd következett az este, magyar pajtásommal, Dittával elindultunk a megfelelő helyszínre, a John Dee Pub-ba, amely felé vezető úton a következő Beatles tematikájú kiállítással találkoztunk (Nyuszmusz figyelj! :) ):

Fénykép0166.jpg

Fénykép0167.jpg

Ha jössz, majd megnézzük az egészet! :)

Aztán íme a John Dee kívülről:

Fénykép0169.jpg

Képzeljetek el egy pici, tényleg töpörödött helyet, ahol max. 300 ember fér el biztonságosan (teltház is volt, ha jól tudom és egész kényelmesen elvoltunk látva hellyel). A 30 koronás ruhatári díj kifizetése után (igen, itt is muszáj pattognom rajta) a következő látvány fogadott a mellékhelyiségben:

Fénykép0170.jpgNem tudok erről többet mondani. 

Nézzük a koncerteket, hiszen róluk szól a cím is! Az előzenekar a Krakow, állítólag stoner rockot játszik, ez nekem kevésbé jött át, meglehetősen zajos volt egyelőre rémes hangzással. 

Fénykép0173.jpg

Nem csak a zenéjük, hanem a kiállásuk is furcsa volt, hiszen az énekes-basszusgitáros inkább valamiféle black metal bandába fért volna el, így kissé kilógott a két kockás inges favágóutánzat gitáros mellől. Na mindegy!

Némi átszerelés után pedig a húrok közé csapott az Enslaved! A hangzás tökéletessé vált, ilyet még tényleg nem hallottam! Ha a mellettem állóhoz akartam szólni és torkom szakadtából üvöltöttem akkor se hallottam a saját hangomat, ellenben tényleg tökéletesen átjött minden a színpadról (közben képek)!

Fénykép0193.jpg

Fénykép0184.jpg

A koncert alapvetően rettentő jó hangulatúra sikerült, a közönségben szétnézve mindenkin az elégedettség vonásai voltak felfedezhetőek - még a hasonló környezetből kilógó fekete és pakisztáni-arab látogatókon is!

Fénykép0183.jpgEredetileg lemezbemutató turné lenne amely során körbeutazzák az országot a fiúk, ennek ellenére alig játszottak új dalokat. Cserébe a koncert első fele igazi slágerparádé volt, a legtöbb mozgás ez alatt az idő alatt történt a közönség soraiban, azonban a második félidőre kissé leült a hangulat. Sajnos sok olyan régi és kevésbé jól sikerült dalt vettek elő, amiket már korábban túlszárnyaltak, nem tudom miért volt rájuk szükség. Nem baj.

Fénykép0197.jpg

A zárás előtt még "Enslaved-esítették" a Led Zeppelin öreg slágerét az Immigrant Songot (amit egy kicsit magunknak címezve éreztünk), szintén érdekes élményt nyújtva. A tömegről és a helyről elmondható, hogy kulturált és békés volt, nem nagyon kellett figyelni, hogy fog-e valaki durvulni és odébb kell-e emiatt menni. Ami viszont vicces volt, hogy akárhányszor megszólaltunk magyarul, a körülöttünk állók meglepődve konstatálták, hogy lövésük sincs, milyen nyelvet beszélhetünk! :)

Fénykép0182.jpg

Ennyi volt a mese mára, zárul Jankó móka tára. Jövő héten megint jövök! Csoki