Oscarshall - A norvég király nyári palotája

Folytatjuk élménybeszámolónkat! A mai napon két történésről szeretnék beszámolni: egyrészt a címben is megjelölt Oscarshall meglátogatásáról, valamint az útról, amely során sikerült belefutni egy igazán látványos légiparádéba is! :)

Kezdjük ezzel: mivel az épület szintén a Bygdoy félszigeten található, ezért francia csoporttársammal a kikötő felé vettük az irányt, hogy a már ismertetett hajóútvonalon tudjunk átjutni. Útközben a nagy tömegre lettünk figyelmesek, majd kiderült, hogy kvázi afféle "repülőnap" van, amely során kiszállt a hadsereg, rengeteg sátor, étel ital, miegymás volt a helyszínen. Ekkor összesen egy képet sikerült elcsípni, rajta egy géppel (Norbi cimborám biztos meg tudná mondani, milyen típus, innen üdvözlöm és köszönöm gratulációját! :) ):

DSCN2331.JPG

Hogy mikor-mivel-hogyan hozták, ne kérdezzétek. 

Felpattantunk a hajóra, amelyről megint sikerült pár képet lőni az öblöt célozván, csak mert olyan régen láttunk ilyet:

DSCN2332.JPG

Azért napsütésben mégis más (újra az Akershus erőd):

DSCN2334.JPG

Illetve a fenséges városháza - megint:

DSCN2336.JPG

Tovább. Kikötés és némi séta után a következő kép tárult elénk a palota kertjéből:DSCN2339.JPG

Majd ebben az épületben megvettük a jegyeket:

DSCN2344.JPG

Ezután megérkezett a Tanárnőnk, aki kalauzolásával lehaladtunk a palota mögötti kert alsó végébe (egy domb aljára, a tengerpartra), ugyanis eredetileg innen kellett megközelíteni az épületet.

Íme a kert, benne szökőkút, és a Tanárnő a bal szélen:

DSCN2351_1.JPG

Másik szökőkút:

DSCN2355.JPG

A pihenő pavilon a domboldalban:

DSCN2356.JPG

A tengerpart menti kapun pedig a királyi család címere:

DSCN2360.JPG

Maga az épület a domb aljából:

DSCN2357.JPG

Amit fontos elmondani róla: a korai romantika és a neo-gótika jegyei figyelhetőek meg az épületen, amelyet I. Oscar svéd-norvég király építtetett (1847 és '52 között épült), a saját pénzén! Látszik rajta, hogy nem egy nagy épület - kicsi királynak kicsi palota jár. Nézzük közelebbről:

DSCN2364.JPG

Bal oldalt látható az étkező, a jobb oldali épületrész alsó szintje a fogadóterem, első szint a király, második szint a királynő lakosztálya. Bent sajnos nem lehetett fényképezni (2009-ben esett át az épület egy teljes restauráción, nagy része eredeti, nagyon védik).

Ezért inkább íme szemből is:

DSCN2346.JPG

És hopp, még én is fotózkodtam vele!!!

DSCN2349.JPG

Így mostmár biztos, hogy én csinálom a képeket és én vagyok ott mindenhol, nem csak valaki elmegy helyettem, míg én a szobában gubbasztok! :)

Az alábbi képet pedig a tiltás ellenére lőttem a királynő lakosztályában (remélem a norvég titkosszolgálat nem vadászik majd rám...). A képen pedig az én Nyulam és helyi reprezentánsa (Nyunyuka) családjának helyi ágáról készült csodás festményt láthatjuk, Frans Diderik Böe keze munkája nyomán:

Fénykép0051.jpg

Ezután elindulhattunk haza. Az út során a légiparádéból összesen egy képet sikerült elcsípnem, mégpedig egy nemzeti színű repülő trükközésének egy pillanatát:

DSCN2372.JPG

Menő. Hazafele menet ilyen  tömeget láttunk várakozni a kikötőben, nézvén a showt.DSCN2378.JPG

Szerintem egész Norvégia, sőt még Svédország is eljött, mert összesen ennyi ember biztos nem lakik ebben az államban :) Nagy volt a kavarodás, majd hazatértemkor megtaláltam azokat a leveleket, amelyeket régen vártam: szerelmeslevél a szerelmemtől, egy is édessége az ő édesanyjától és magyaros fűszercsomag szeretettel átitatva az én édesanyámtól! :) A facebookra már felkerült, de hát itt is meg kell mutatnom:

Fénykép0052.jpg

Illetve búcsúzóul közelebbről, Paszkál, az Aranyhaj című Grimm mese rajzfilm átiratának cuki kis kaméleonja! :) Remek rajz lett Nyunyu! 

Fénykép0053.jpg

Holnap a Történeti Múzeumban megyek, úgyhogy újabb vikinges poszt várható! Addig is minden jót! :)