Drøbak

Ma csodát láttam. A csodát úgy hívják Drøbak. Ez a település a norvég karácsonyi falu, délre fekszik Oslotól, a fjord keleti partján. A helyiek elgondolása szerint itt lakik az igazi Mikulás, a finnek csak mondják, hogy náluk. Ezt a vitát nem tudom eldönteni, de ha lehet még jobban beleszerettem ebbe az országba. Nézzük először a karácsonyi hangulatot, a falut, majd a kikötőt, és az Oslo fjord itteni szakaszát, amitől a lélegzetem is elállt.

A falu főtere:


DSCN3117.JPG

Könyvtára:

DSCN3192.JPG

Karácsonyfája:

DSCN3118.JPG

A Mikulás háza messziről:

DSCN3119.JPG

És a bejárata közelebbről:

DSCN3128.JPG

A Mikulás háza egész éves nyitvatartással dolgozó karácsonyi üzletnek ad helyet, vagyis, akár június 5-én is lehet vásárolni itt az ünnepre, a díszítés, minden meg van hagyva egész évre. A védjegynek számító "Vigyázz, Mikulás!" tábla:

DSCN3140.JPG

És az üzlet belső tere:

DSCN3130.JPG

Néhány részlet közelebbről, kommentár nélkül:

DSCN3131.JPG

DSCN3134.JPG

DSCN3135.JPG

A kedvenceim:

DSCN3148.JPG

És az örök hógömb:

DSCN3138.JPG

Az üzletből kilépve megállapítottam a norvég-magyar nyelvrokonságot, alapozva a fül-orr-gégészetre, amelyet a faluban láttam, hiszen ugyanígy hangzik a germánoknál is:

DSCN3143.JPG

Aztán megindultunk a kikötőbe.... először messziről:

DSCN3157.JPG

Kicsit közelebbről:

DSCN3158.JPG

Sellők a móló partfelőli végében:

DSCN3164.JPG

Az "Odin" nevű hajó:

DSCN3163.JPG

A többiről nem tudok beszélni.... befogadhatatlan csoda:

DSCN3165.JPG

DSCN3159.JPG

DSCN3168.JPG

DSCN3187.JPG

DSCN3186.JPG

DSCN3185.JPG

DSCN3170.JPG

DSCN3167.JPG

Még most sem jutok szóhoz... láttam egy fjordot! Igazit! Így az utolsó hétbe fordulva, elmondhatom, hogy lassan mindent megkaptam ettől a várostól és országtól, amiért jöttem. A héten még írok.