Best of... farewell Oslo!

Elérkezett a búcsú ideje. Holnap után véget ér a nagy kaland, az a négy és fél hónap, amit Osloban töltöttem, Erasmus kiküldetésem során. Ez az utolsó előtti poszt, afféle összegzése lenne a félévnek, mint mindig, sok képpel és kevés szöveggel.

Előtte azonban nézzük még a mai, utolsó benyomásaimat a belvárosról.

Először: az Aker brygge déli végén álló izgalmas karácsonyfa:

DSCN3242.JPG

Másodszor az erőd:

DSCN3245.JPG

Harmadszor: a városháza:

DSCN3246.JPG

Negyedszer: a béke örök lángja:

DSCN3243.JPG

Ötödször: a Karl Johans gate:

DSCN3252.JPG

DSCN3251.JPG

Hatodszor: a tenger

DSCN3248.JPG

Hetedszer: a Storting

DSCN3249.JPG

Nyolcadszor: a Domkirke

DSCN3254.JPG

Kilencedszer: zárásként a Nordmarka a diákfalu fölött

DSCN3240.JPG

És akkor jöjjön az összegzés. Nem fogok időrendi sorrendben haladni, mert a képek sem úgy lettek összeválogatva, csak az érzés vezérli őket.

Megérkeztem:

01.jpg

Jártam egy csodálatos egyetemre:

21.jpg

Egy feledhetetlen hetet töltöttem el az én drága szerelmemmel:

12.jpg

Jártam az Operánál:

19.jpg

A Stortingnél:

14.jpg

A városházánál:

13.jpg

Láttam szép festményeket:

10.jpg

Egy gyönyörű tó mellett laktam:

15.jpg

Láttam 850 éves fatemplomot:

17.jpg

És 1100 éves, igazi viking hajót:

04.jpg

Voltam a Holmenkollennál:

05.jpg

Főztem/főztünk jókat és ettem/ettünk jókat:

18.jpg

Jártam a Vigeland parkban:

16.jpg

Elmentem a "Pincébe":

07.jpg

Láttam az itt született és ide köthető tárgyakat:

06.jpg

Megnéztem milyen élőben a norvégoknak játszott norvég black metal:

11.jpg

Egy megfoghatatlanul szép országban éltem:

20.jpg

Különböző felekezetek templomaiban jártam:

03.jpg

Meglátogattam a norvég Mikulás faluját:

08.jpg

És láttam igazi fjordot:

09.jpg

És közben Nyunyuka mindenhova elkísért:

02.jpg

Végül, de nem legutolsó sorban pedig rengeteg mindennel gazdagodtam. Élményekkel, ízekkel, hangokkal, szagokkal, kultúrákkal. Mindent megadott nekem ez a város, amiért eljöttem hozzá. De az ország még nem merült ki, vissza kell térnem rövidesen, felfedezni a még ismeretlen vidékeket is. Köszönöm édesanyámnak, drága Lilómnak, a régi és új barátaimnak, és családom minden tagjának, hogy velem voltak végig, segítettek amikor nehéz volt és örültek velem, amikor arról volt szó. De most már vége. Örök vágyakozással tekintek erre a városra és erre az országra, búcsúzóul szóljon e dal, amelyhez csatolt képek és hangjai összegeznek most számomra mindent:

 

Ha pénteken hazatértem még utoljára jelentkezem. Bye-bye Norvégia! Lykke til, Norge! Még visszajövök.

DSCN3259.JPG